Jak snížit riziko srdečních onemocnění?

A9a1a26fe44eac8173c1cdfb247c6ae5105c1493.jpeg krásu a zdraví

Podle amerického Centra pro kontrolu a prevenci nemocí jsou kardiovaskulární onemocnění hlavní příčinou úmrtí žen. Ačkoli se předpokládá, že srdeční onemocnění je častější u mužů, odborníci uvádějí, že je příčinou 1 z 5 smrtelných případů u žen.

Většina žen ve věku 40 až 60 let má alespoň jeden nebo více faktorů, které u nich zvyšují riziko kardiovaskulárních onemocnění. Postmenopauza, stejně jako časná menstruace, jsou nekontrolovatelné rizikové faktory srdečních onemocnění, které jsou specifické pro ženy. Mnoha dalším se však lze vyhnout. V 95 % závažnějších případů onemocnění mají pacienti alespoň jeden rizikový faktor – kouření, vysoký krevní tlak, vysoká hladina cholesterolu v krvi, obezita, nedostatek fyzické aktivity a cukrovka.

Ačkoli některé rizikové faktory kardiovaskulárních onemocnění nelze ovlivnit, jako je věk, rodinná anamnéza, menstruace a menopauza, existují některé, které lze regulovat.

Jak snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění?

1. Přestat kouřit

U kuřáků je riziko infarktu až šestkrát vyšší než u nekuřáků. V USA je kouření hlavní příčinou úmrtí, kterým lze předejít, a rizika vážných onemocnění.

Ženy, které kouří hodně cigaret, by se měly poradit s odborným lékařem a pravidelně provádět screening plic na rakovinu plic.

2. Zdravá dieta

Zdravá strava zahrnuje příjem červeného masa a také dostatek ovoce a zeleniny. Je důležité, aby množství přijaté potravy bylo dostatečné k tomu, aby bylo tělo zásobeno dostatkem energie. Z tohoto důvodu se nedoporučují přísné diety.

3. Pravidelná fyzická aktivita

Vědci doporučují alespoň 150 minut středně intenzivní fyzické aktivity, jako je rychlá chůze, lehká jízda na kole a úklid, nebo 75 minut vysoce intenzivní fyzické aktivity, jako je pěší turistika, jogging a rychlá jízda na kole, týdně.

4. Udělejte si čas na odpočinek

Negativní emoce a stres by mohly poškodit srdce. Z tohoto důvodu je pro snížení stresu a rizika onemocnění velmi důležité věnovat dostatek času, například 15–20 minut denně, odpočinku nebo se věnovat oblíbenému koníčku.

Reference:

multidvdorg

Jsem novinář se specializací na poskytování užitečných rad veřejnosti. Můj profil je zaměřen na sdílení praktických informací, které vám mohou pomoci v různých oblastech života.

Rate author
GARUDA